Titulní obrázek

Rozjíždí se výroba Fordu C-MAXu s tříválcem 1,0 EcoBoost

Americká automobilka Ford začala konečně vyrábět modely C-Max a Grand C-Max s tříválcovým motorem 1,0 EcoBoost pod kapotou. MPV budou mít k dispozici dvě výkonné verze tohoto přeplňovaného agregátu, který se může pochlubit výkonem 73 kW a 92 kW. Výroba probíhá v továrně ve Valencii.

V obou případech má C-Max s tímto motorem dosáhnout kombinované spotřeby 5,1 litru paliva na 100 kilometrů a vypouštět 117 gramů CO2 na ujetý kilometr. Grand C-Max na tom nebude o moc hůře – v kombinovaném cyklu má spotřebovat 5,2 litru benzinu na 100 km, emise CO2 pak mají činit 119 g/km. Motor už ocenila odborná veřejnost, když získal ocenění Mezinárodní motor roku 2012, podle Fordu si jej oblíbili také zákazníci.

Jednotka kombinuje přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů. Sedmimístný Grand C-Max bude unikátní v tom, že tak velký automobil bude poháněn tak malým motorem. Vedle motoru rozšíří příplatkovou výbavu pro obě MPV multimediální systém SYNC. Připlatit si bude možné také za systém udržování auta v jízdním pruhu nebo za varování o opuštění jízdního pruhu.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Už nyní je 1,0 EcoBoost možné objednávat pro Focus a B-Max. Tento tříválec však bude brzy nabízen také pro modernizovanou Fiestu, novou generaci Mondea a malé SUV EcoSport. Ford předpokládá, že do roku 2015 bude více než polovina jeho aut prodaných v Evropě poháněna motorem z rodiny EcoBoost. Vedle litrového tříválce se s tímto označením prodávají také čtyřválce o objemu 1,6 litru a 2,0 litru.