Ford plánuje vyrábět malé auto pro evropský trh

V Polsku se vyrábí již nějaký čas Ford Ka, ovšem obchodně moc nefunguje. Klienti o ni nemají moc zájem. Raději se soustředí na vozy první generace, které mají velmi dobré jízdní vlastnosti.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Na akci „Go Further“ v Amsterdamu byl Alan Mullaly několikrát dotázán, zda Ford neuvažuje o dovozu indického modelu Figo na starý kontinent. Mullaly po chvíli zdráhání odpověděl: „Chceme vytvořit model segmentu A s velikostí automobilu segmentu B. Musí být levný s myšlenku globálního startu.“ Novinku tedy Ford chce logicky prodávat celosvětově. Na další otázku, proč se v tomto smyslu neuvažuje o Ka, Mullaly odpověděl: „Pro zákazníky v některých zemích, jako jsou například Spojené státy, je příliš malé.“
Slovům, která současný prezident a generální ředitel Fordu vyřkl, by ovšem vyhovělo právě Figo. Jedná se v podstatě pouze o přepracovanou verzi Fiesty minulé generace se zakulacenou přídí a zádí a patřičně dimenzovaným podvozkem na většinu místních cest. Pod kapotami najdeme zážehový čtyřválec Duratec 1,2 l a turbodiesel Dutatorq TDCi 1,4 l. Konstruktéři by pouze museli odvodit verzi s levostranným řízením, v Indii se přece jezdí na opačné straně silnice.
Figo bylo představeno v září 2009 a vyrábí se v indickém Chennai od března 2010. Je exportováno například do Jižní Afriky, jihovýchodní Asie a Tichomoří. Velmi podobná je mu brazilská Fiesta Rocam, ta se ovšem nabízí kromě pětidveřového hatchbacku i jako sedan.