Ford EcoSport obohatil trh v Jižní Americe

Model Ford EcoSport se nyní prodává i v Jižní Americe. V Brazílii se zatím prodává druhá generace EcoSportu s motorem 1,6i Flex/81-85 kW. Nově sem ale také dorazí nová verze 2,0i Flex/104-108 kW. Tyto agregáty jsou schopni spalovat benzin i ethanol.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Pod kapotou pro ostatní trhy nebude chybět oceňovaný přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost naladěný tentokrát zřejmě na 88 kW. Aktuálně je k dispozici pouze pohon předních kol a pětistupňová manuální převodovka. Nicméně, počítá se i s verzí 4x4, která je vybavena víceprvkovou zadní nápravou. A chybět nebude ani automat. O deceleraci se starají přední kotoučové a zadní bubnové brzdy. Automobil je 4,24 m dlouhý, 1,76 m široký a 1,69 m vysoký.
Zavazadlový prostor disponuje objemem 322 l, sklopením zadních sedadel může narůst až na 705 l. EcoSport se kromě Jižní Ameriky, kde se už od roku 2003 prodávala první řada, objeví i v severní části tohoto kontinentu, v Asii a příští rok s největší pravděpodobností i v Evropě. U nás se stane nástupcem oblíbené „krabice“ Fusion, která má za sebou dekádu života. Zatímco ta vychází z Fiesty Mk6, malé SUV či chcete-li crossover, sdílí platformu s nejnovějším provedením oblíbeného hatchbacku.
Rozvor náprav činí 2,52 m. Malé SUV Ford EcoSport se začalo prodávat, zatím v Brazílii Automobil byl vyvinut v Brazílii a tam také zatím vzniká, jeho největším konkurentem „doma“ bude Dacia Duster s logem Renaultu. O výrobu se vedle továrny v Camaçari postarají ještě závody v thajském Rayongu, indickém Chennai a v čínském Čchung-čchingu.